show sidebar & content

Can Sleep

04 feb 2014 / in

Fra ide til virkeliggørelse på 11 mdr. De 121 CAN SLEEP® blev opfundet over en fredags øl i 2004 af Stig Andersen og Jonas “Pindhund” Hallberg og fremstillet til brug for Danmarks Smukkeste Festival 2005. CAN SLEEP® var placeret som sixpacks tæt på festivalpladsen. Området havde egne toilet- og badefaciliteter. IKEA indrettede samtlige dåser med deres stilrene produkter. CAN SLEEP® blev lejet ud via Internettet efter »først til mølle« princippet og var væk på bare 40 sek. CAN SLEEP® nyheden præsterede at blive beskrevet i de største landsdækkende aviser, kom i TV-avisen og har vakt stor interesse blandt danske reklamebureauer. Royal Unibrew (Danmarks 2. største bryggeri) havde eneret på CAN SLEEP® i de første 5 år. Der har gennem tiden været mange henvendelser på Can Sleep fra ind og udland og rettigheder hertil. Smukfest har rettighederne til navnet og produktionen af Can Sleep i EU og USA Fakta: • 2,20 m (7.2 ft.) i diameter og 3,75 m (12.3 ft.) høj med indskudt hems med bekvemmelig plads for 2 overnattende personer. • CAN SLEEP® er med aflåselig dør, fast gulv og robust stige til hemsen. På hemsen er der udsigt til himlen fra ovenlys vinduet. Halvdelen af taget kan åbnes. Væggene er beklædt med folie i stuen og på hemsen. • CAN SLEEP® er total indrettet med borde, stole, hylder, knager, spejl og med mulighed for opredning på en god madras. • Der er indlagt strøm for den monterede belysning, og køleskab udformet som en øldåse.